Voor een periode van 12 maanden (2012 – 2013) ben ik als delivery manager verantwoordelijk geweest voor de SEPA-migratie van ING-klanten om de rekeningen van deze klanten SEPA-compliant te maken. Vanuit een analyse die ik heb gemaakt voor mijn opdracht begon bleek dat met de huidige voortgang en kosten het projectbudget ruim overschreden zou worden.
Na mijn aanstelling als Delivery Lead ben ik begonnen met een analyse op de huidige strategie en voortgang. Mijn conclusie en strategische aanbeveling was om een deel van het migratiewerk in India te laten uitvoeren via één van de vendoren. Dit zou betekenen dat er een Offshore Delivery Center [ODC] opgezet zou moeten worden in een kantoor van Capgemini in Pune, India. Na goedkeuring door de opdrachtgever heb ik vervolgens twee fulltime analisten en een migratie manager aangetrokken om een kernteam te vormen die onder mijn aansturing de implementatie van het ODC en daarbij behorende SEPA-migratie zouden gaan uitvoeren.
De implementatie van het project was behoorlijk complex door vier deeltrajecten: juridisch, compliance, technisch en facilitair. Omdat er met klant data werd gewerkt door het team moesten we diverse maatregelen nemen om de ODC-afdeling zo in te richten dat deze voldeed aan alle richtlijnen gesteld vanuit privacy wetgeving en ING.
Hierbij heb ik meerdere personen en diverse teams betrokken geweest om dit voor elkaar te krijgen.
Binnen een periode van twee maanden heb ik samen met mijn team het Offshore Delivery Center operationeel gekregen. Hiermee heb ik ervoor gezorgd dat de migratie van ING klanten naar een SEPA-compliant rekening binnen een korte periode kon profiteren van een kostenbesparing op het project. Uiteindelijk ben ik tot het einde van het project als Delivery Lead verantwoordelijk geweest voor de succesvolle implementatie.
21/05/2017
ING