In 2010 ben ik gevraagd door ABN AMRO om als project manager voor de migratie van het Access Netting Systeem op te treden. Het doel van de migratie was om het systeem te verhuizen van Chicago naar Edinburgh, maar verkeerde ten tijden van mijn aantreden in een ‘deadlock’ situatie.
Het Acces Netting systeem werd internationaal gebruikt, maar technisch en functioneel onderhouden in Chicago terwijl het pakket werd geleverd door een organisatie in Genève. Daarnaast voegde de overname van ABN AMRO door Royal Bank of Scotland een extra complexiteit in het project. De klanten van beide banken wachten namelijk al enkele jaren op de migratie naar een nieuwe versie van dit pakket. De betrokken Product Managers waren gestationeerd in Amsterdam en Ierland.
De opdracht was om het systeem te migreren van datacenters in Chicago naar één van Royal Bank of Scotland’ datacenters in Edinburgh. Onderdeel van deze opdracht was de migratie van klanten die gebruikte maakte van een oudere versie van het systeem naar de meest recente versie.
Met een door mij opgerichte stuurgroep kwam er beweging in het project. In Edinburgh heb ik de nieuwe systemen laten inrichten en gelijktijdig de migratie stopgezet. Dit zorgde voor een versnelde implementatie van het nieuwe pakket. Daarbij moesten we als team rekening houden met inrichting van datacenters op de lokale markt. Hiervoor hebben we extra beheer laten inrichten voor Access netting klanten die zich in andere tijdzones bevonden. Toen de infrastructuur en pakket gereed waren hebben we een succesvolle migratie van klanten uitgevoerd en het project succesvol afgerond.
02/06/2017
ABN-AMRO, Royal Bank of Scotland