Haringa Projectmanagement | IT Integrator voor het Service Orientation Programma
In mijn huidige opdracht ben ik als IT Integrator verantwoordelijk voor het managen van de product backlogs van twee Scrum teams binnen Digital Integration van ABN AMRO. De teams werken aan het bouwen van Enterprise Services die het IT Landscap van ABN AMRO wendbaarder moeten maken.
319
wp-singular,portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-319,wp-theme-stockholm,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

IT Integrator voor het Service Orientation Programma

In mijn huidige opdracht ben ik als IT Integrator verantwoordelijk voor het managen van de product backlogs van twee Scrum teams binnen Digital Integration van ABN AMRO. De teams werken aan het bouwen van Enterprise Services die het IT Landscap van ABN AMRO wendbaarder moeten maken.

 

Loskoppelen van front- en backend systemen

Het Service Orientation programma binnen ABN AMRO is bedoeld voor de loskoppeling van front- en backend systemen met herbruikbare Enterprise Services. Door historie is er een complexe architectuur met een versnipperde wereld van verantwoordelijkheden, processen en aanbod van backend functionaliteit. Met gestandaardiseerde Enterprise Services op een centraal integration platform kan ABN AMRO haar time-to-market verkorten en zorgen voor een kosten efficiënt IT architectuur.

 

Verantwoordelijk voor de realisatie en gebruik van Enterprise Services

Als IT integrator ben ik verantwoordelijk dat systemen en functionaliteit ontsloten wordt via de centrale Integration Layer. Hiervoor werk ik samen met stakeholders binnen de Retail & Private Banking (Securities, Enterprise Content Management) en Corporate Banking (Payment, Trade Finance & Guarantees en Client Due Diligence) domeinen. Samen met deze domeinen realiseren we services bovenop backend functionaliteit en zorg ik als IT Integrator daarnaast ook voor het gebruik van deze services door consumers.

 

Refinement van demand naar concrete User Stories voor de Scrum Teams

Voor de twee Scrum teams zorg ik dat nieuwe service verzoeken in een refinement process worden klaar gemaakt om opgepakt te worden door een scrum team. Dit gaat met behulp van het Agile Scrum framework waarbij we in sprints van drie weken iteratief werken aan de oplevering van nieuwe functionaliteit naar onze stakeholders.

Date

26/10/2017

Category

ABN-AMRO